Veelgestelde vragen

V?

Ik heb problemen met mijn pc, kunt u mij op afstand helpen ?

A.

Ja, dit kan. Indien u via de telefoon doorgeeft dat u problemen heeft met uw pc, kunnen wij deze op afstand verhelpen. Indien u uw toestemming geeft, kunnen wij zelfs tijdelijk uw computer overnemen, zodat wij het probleem kunnen aanpakken. Neem gerust contact met ons op, zodat wij u kunnen helpen.

V?

Mijn pc is enorm traag, en ik krijg allerlei pop-ups in mijn scherm, wat kan ik daaraan doen ?

A.

Mogelijk zit er spyware of malware op uw pc. Dit verstoort de normale werking van uw pc, en mogelijk wordt er informatie verzonden naar het internet. Het advies is om Malwarebytes Anti-Malware te installeren, en uw pc te scannen. U kunt dit programma gratis downloaden vanaf http://www.malwarebytes.org

V?

Ik heb vragen over het gebruik en/of mogelijkheden van mijn HP apparatuur. Kunt u mij helpen?

A.

Natuurlijk kunnen wij u helpen of assisteren. Echter is het zelf zien en ontdekken vaak handiger om iets te weten te komen, of onder de knie te krijgen. U kunt voor alle HP producten terecht op het YouTube kanaal van HP -> KLIKHIER

V?

Ik heb mogelijk een virus op mijn pc, wat moet ik nu doen ?

A.

Het is verstandig om ten allen tijde een virusscanner actief te hebben op uw pc. Dit voorkomt verlies van gegevens en tijd. Daarnaast leveren virusproblemen veel ergernissen op omdat een pc instabiel wordt, en de meest vreemde acties kunnen plaatsvinden. Heeft u een virusprogramma actief op uw pc? Voer dan een volledige scan uit van het systeem, zodat eventuele virussen verwijderd kunnen worden. Heeft u geen virusscanner ? Dan is het verstandig de pc eerst uitgebreid te scannen op virussen, alvorens een virusscanner te installeren. Informeert u in dit geval bij ons naar de mogelijkheden.

V?

Mijn printer is stuk, en niet meer in de garantie. Wat nu ?

A.

Als uw printer defect is, en buiten garantie kunt u twee dingen doen. Of u overweegt de aanschaf van een nieuwe printer, of u laat de huidige printer repareren. Reparatie van printers is echter alleen interessant voor de duurdere laserprinters, want een nieuwe printer kost vaak minder dan reparatie. Als u toch uw printer wilt laten repareren, of prijsopgave wilt kunt u terect bij : Microfix te Leiden, telefoon 071-5682555.

V?

Wanneer ik een programma opstart, of ik probeer een bestand op te slaan, dan duurt het enorm lang. Hoe kan dit ?

A.

Uw pc haalt en schrijft de gegevens van en naar uw harddisk. Dit is het component in uw computer waar alles opgeslagen wordt. Naarmate dat u de pc gebruikt, wordt deze harddisk rommelig, en doet uw pc er dus langer over om data op te halen of weg te schrijven. U kunt dit oplossen door het programma Schijfdefragmentatie uit te voeren, wat standaard met uw Windows versie wordt meegeleverd. Dit programma zorgt ervoor dat uw harddisk weer netjes en logisch wordt ingedeeld, wat de snelheid ten goede komt. U kunt dit programma vinden via Start, Programma’s, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Schijfdefragmentatie.

V?

Ik merk dat ik weinig opslagruimte meer heb op de harddisk, wat kan ik hieraan doen ?

A.

U kunt verschillende dingen doen om uw pc op te schonen : Mocht u gebruik maken van een mail programma, schoont u deze eens op door bijvoorbeeld hele oude mailtjes, verwijderde emails e.d. te verwijderen. Voer Schijfopruiming uit. Schijfopruiming zoekt uw harddisk af naar allerlei onnodige of dubbele bestanden, en verwijdert deze. U kunt Schijfopruiming starten via Start, Programma’s, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Schijfopruiming. U kunt programma’s die u niet (meer) gebruikt deïnstalleren, via Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software. Let wel op dat u de software opnieuw moet installeren wilt u de software weer gaan gebruiken.

V?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc voorzien blijft van de laatste Microsoft Updates ?

A.

Houdt uw pc up to date door het inschakelen van automatische updates, of installeer de updates handmatig. Gaat u via het internet naar http://www.windowsupdates.com , hier zal vervolgens worden gekeken welke updates u mist, en worden deze alsnog geïnstalleerd.

V?

Ik kan niet meer internetten en e-mailen, wat kan ik doen ?

A.

Als u niet meer kunt internetten en e-mailen, ligt zeer waarschijnlijk uw internetverbinding met uw provider eruit. U dient dan contact op te nemen met uw internetprovider, om daar na te gaan wat de oorzaak is van het probleem. Mogelijk heeft uw internetprovider u bijvoorbeeld om een of andere reden tijdelijk afgesloten van het internet of is er een storing.