Delta automatisering

ISDN stopt per 1 september 2019

In het verleden namen veel mensen een ISDN-telefoonlijn, want in tegenstelling tot de analoge lijn, creëerde deze de mogelijkheid om te kunnen bellen én te kunnen internetten. Het was ook gunstig dat men meerdere telefoontoestellen op zo’n lijn kon aansluiten. Een populaire keuze voor bedrijven. Maar daar kunnen we helaas niet langer van genieten, KPN heeft besloten om de ISDN-lijnen niet langer tot beschikking te stellen.

Maar waarom?

Tegenwoordig maakt men met de digitale veranderingen steeds meer gebruik van krachtige en sneller ADSL- of kabelverbinding. Zo’n verbinding maakt ook een weg vrij voor bellen over internet of ook wel Voice over IP(VoIP) genoemd. Dus de oude ISDN-lijnen zijn hierdoor overbodig geworden en wordt het onderhoud ook simpelweg te duur.

Motto

Doordat de vaste lijnen nu over internet gaan, zijn de
kosten ook flink omlaag gegaan. Bovendien waar bij normale ISDN aansluiting
slechts 2 gesprekskanalen zijn, zijn bij Motto onbeperkt aantal gesprekskanalen
mogelijk. Hieronder een kort vergelijking van KPN en Motto.

De kosten van een portering vanuit KPN zijn:

–      € 25,- per enkelvoudig nummer

–      € 250,- per 10 nummer blok

–      € 300,- per 100 nummer blok

De eenmalige kosten van een nieuw nummer zijn:

–      € 15,- per enkelvoudig nummer

–      € 15,- per 10 nummer blok

–      € 15,- per 100 nummer blok

De maandelijkse kosten van een nummer zijn:

–      € 1,50 per enkelvoudig nummer

–      € 12,- per 10 nummer blok

–      € 16,- per 100 nummer blok

En van de Motto:

SIP Kosten:

De telefoongesprekken zullen via een SIP lijn gaan lopen. Er is slechts 1 SIP lijn nodig voor alle nummers. De kosten zijn:

–      € 30,- Eenmalige kosten                   

–      € 6,- Maandelijkse kosten             

Daarbovenop komen natuurlijk de kosten van de gemaakte gesprekken. Ter indicatie:

–      € 0,02 Startarief per gesprek                          

–      € 0,02 Bellen naar vast (per minuut)            

–      € 0,06 Bellen naar mobiel (per minuut)   

Natuurlijk is er voor bedrijven een telefooncentrale
nodig dat alles centraliseert en ieder toestel voorziet van data en nummer. Wij
maken gebruik van softwarematige telefooncentrale 3CX dat zowel voor Windows en
Linux is en in de Cloud kan.

 

Wilt u meer informatie over VoIP, of wat wij voor u kunnen betekenen?

U kunt ons bereiken op : 0113-230630.